Bij de inrichting van een ontvangstbalie kunt u de plank flink misslaan. Zo kiezen veel bedrijven voor een te hoge balie en denken ze niet goed na over de plek waar hij moet staan. Met als gevolg dat de bezoeker niet wordt opgemerkt en aan zijn lot wordt overgelaten. Dat kan anders..
Hoe een bezoeker ontvangen wordt, bepaalt voor een groot deel het beeld dat hij van uw organisatie heeft. Het is dus van belang dat u zorgt voor een goede ontvangst. De ontvangstbalie of receptie speelt hierbij een grote rol. Met een goede ontvangst zorgt u voor een prettige eerste indruk, en dat is nog altijd de beste gratis reclame die er is.
Locatie ontvangstbalie erg belangrijk
Of de balie nu in een centrale hal van een bedrijvenverzamelgebouw staat of bij uw eigen entree, de locatie van de balie is erg belangrijk. Bezoekers moeten de balie direct zien als zij uw pand binnenkomen. Zorg er dan meteen voor dat er wel iemand achter de balie zit, anders voelt uw gast zich nog verloren! Ook het soort balie maakt nogal wat uit voor een gastvrije indruk. Balies die te hoog zijn, werpen een drempel op, terwijl een te lage balie zicht geeft op allerlei triviale zaken als de inhoud van een broodtrommel en rommel op het werkblad. Bovendien kan het onveilig zijn.
Bron: Rendement
Receptiemedewerkers
Natuurlijk is voor een goede ontvangst ook heel belangrijk wie er achter de balie aanwezig is. Bij Accent zorgen wij ervoor dat de receptiemedewerkers weten hoe zij zich dienen op te stellen richting klanten en bezoekers. Bent u benieuwd naar hoe Accent u kan helpen bij het inzetten van receptiemedewerkers? Bekijk eens onze diensten pagina.