Accent is uw partner bij het uitbesteden van uw receptie. Uw receptie uitbesteden kan op verschillende manieren. Wij willen u kort informeren over het volledig- of gedeeltelijk uitbesteden van uw receptie. Daarnaast vertellen wij u meer over de taken waarvoor u onze medewerkers kunt inzetten en wat de vele voordelen hiervan zijn.
Receptie uitbesteden
“De receptioniste is de schakel tussen medewerker en bezoeker.”
Professionele en vriendelijke receptiemedewerkers
De receptiemedewerkers van Accent zijn gastvrij en hartelijk. Zij ontvangen bezoekers op een professionele wijze en staan de bezoekers te woord. Wij trainen onze receptionistes op correcte telefoonbehandeling; snel, vriendelijk en correct doorverbinden van binnenkomende gesprekken.
De receptionistes doen het volledige beheer van de receptie en handhaven orde en netheid. Zij zullen tevens ondersteunen bij administratieve werkzaamheden waar nodig. Onze medewerkers zorgen daarnaast voor het plannen van vergaderzalen, het verwerken van in en uitgaande post en waar nodig zijn ze verantwoordelijk het bestellen van bijvoorbeeld kantoorartikelen.
De voordelen van het uitbesteden van uw receptie
- Er is altijd een receptioniste, telefoniste aanwezig
- De receptionisten en gastvrouwen zijn ook op zaterdag inzetbaar.
- Het inwerken en opleiden van receptionistes wordt door Accent zelf verzorgd.
- De receptionistes, gastvrouwen en telefonistes zijn fulltime of parttime inzetbaar
- Accent Receptieservices werkt landelijk
Meer weten over receptie uitbesteden
Wilt u weten hoe Accent Receptieservices u kan ondersteunen met het uitbesteden van uw receptie? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Contact opnemenWerkzaamheden van de receptionistes
De receptionistes zijn de schakel tussen medewerker en bezoeker. Als receptioniste is het dus erg belangrijk dat je weet hoe de organisatie in elkaar zit en wie welke functie/rollen vervult. Wie werkt waar en wie doet wat? Hieronder een aantal receptiewerkzaamheden:
- Gastvrij, hartelijk en correct ontvangen en te woord staan van bezoekers.
- Correcte telefoonbehandeling; snel, vriendelijk en correct doorverbinden van binnenkomende gesprekken.
- Beheer van de receptie en handhaven orde en netheid.
- Administratieve en/of ondersteunende werkzaamheden.
- Bespreken vergaderzalen en faciliteiten hiervoor verzorgen.
- In en uitgaande post verzorgen.
- Uitgifte, bijhouden en bestellen van kantoorartikelen
Dit is slechts een greep uit de mogelijkheden bij het uitbesteden van uw receptie. In overleg met de klant en onze instructiespecialist zullen de dagelijkse werkzaamheden bepaald worden.
Wat houdt outsourcing in?
Volledige uitbesteding receptie
Volledige uitbesteding betekent dat wij de algehele receptie van u overnemen. Wij verzorgen alles rondom de receptie voor u. Dit betekent dat wij zorgen voor de werving en selectie procedure, plannen van receptionistes en de volledige aansturing van het team. Bovendien regelen wij ook vervanging tijdens ziekte en verlof. Voor de receptioniste(s) die u al in dienst heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken. Zij valt onder het beleid van Accent. Wij verzorgen de aansturing en begeleiding van de bestaande receptionistes. Voordelen van volledige uitbesteding:
- Volledige ontzorging van de receptie
- U kunt zich richten op uw core business
Gedeeltelijke uitbesteding receptie
Gedeeltelijke uitbesteding betekent dat u zelf voor de aansturing van het receptieteam zorgt. De taak van Accent is om een deel van de inzetbare uren in te vullen. Dit kan ook het geval zijn bij:
- Ziekte
- Vakantiedagen of vakantieperioden
- Zwangerschapsverlof
- Drukke periodes