Een geschikte receptie medewerker past in eerste instantie bij uw bedrijf en in het team. Daarnaast is het belangrijk dat een receptie medewerker een aantal competenties bezit en past bij een algemene functieomschrijving:

  • Begroet bezoekers, bepaalt de aard en het doel van het bezoek, en stuurt hen door naar de juiste personen of bestemmingen.
  • Legt gegevens vast van de bezoekers en geeft indien nodig bezoekerspassen uit.
  • Beantwoordt de telefoon, screent en verbindt door en neemt berichten aan.
  • Handelt informatieverzoeken af, bijvoorbeeld door eenvoudige informatie of een brochure te geven over de vestiging en legt gegevens vast over het informatieverzoek.
  • Hoort klachten aan en behandelt deze, bijvoorbeeld van klanten.
  • Maakt reserveringen, plant afspraken en onderhoudt afsprakenkalenders.
  • Ontvangt betalingen en registreert ontvangstbewijzen.
  • Onderhoudt de receptieomgeving, verzorgt drankjes en zorgt ervoor dat de procedures omtrent veiligheid en beveiliging van de werknemers te allen tijden worden gevolgd.
  • Voert licht administratieve taken uit, zoals postbehandeling.
  • Communiceert met andere personen in de vestiging, bijvoorbeeld voor het uitwisselen van relevante informatie.

Wilt u zelf geen omkijken meer hebben naar de selectie van uw receptiemedewerkers? Dan kunt u kiezen voor gedeeltelijke of volledige receptie outsourcing bij Accent.

 

 

Leave a Reply